خودروها, خودروی سایپا

باتری شاهین

باتری فابریک شاهین

معرفی باتری ماشین شاهین

باتری شاهین

خرید آنلاین باتری شاهین

به منظور آشنایی دقیق تر با باتری شاهین  و مشخصات فنی آن، بهتر است نخست با ماشین شاهین آشنا شده و پس از آن به معرفی باتری خودرو به عنوان یک قطعه اساسی و مهم در ساختار خودرو بپردازیم.

آشنایی با ماشین شاهین؛ شاهکاری بی نظیر از سایپا

ماشین شاهین که از آن با نام سایپا رهام نیز یاد می شود. یکی ازخودروهای جدید ساخت سایپا است که با استقبال بی نظیری از سوی خریداران رو به رو شده است. طراحی و توسعه شاهین بر اساس پلتفرم سایپا sp100 صورت پذیرفته و ظاهر آن شباهت بسیاری به محصول چینی ولکس c30 دارد. همین امر زمینه معروفیت این خودرو در بازار را فراهم ساخته و آن را به ماشین محبوب و مورد علاقه بسیاری از افراد تبدیل نموده است.

از جمله مهم ترین ویژگی های این خودرو که موجب خوشایند بودن طراحی آن شده است، می توان به شمایل اسپرت چراغ های جلو، طرح سه بعدی سپر، حالت ساده جلو پنجره و… اشاره نمود.

انواع باتری خودرو ( اسیدی و اتمی )

باتری های به کار گرفته شده در ساختار خودروها را به دو دسته کلی باتری های اسیدی و باتری های اتمی تقسیم بندی می کنند. باتری های اسیدی که در مقایسه با باتری های اتمی از قدمت بیشتری برخوردار هستند، دارای 6 درب ورودی بر روی بدنه خود بوده که امکان بررسی سطح الکترولیت را برای کاربر میسر ساخته و به او این امکان را می دهند که در صورت نیاز، به باتری آب مقطر اضافه کند. این باتری ها به دلیل نشت اسید و گازهای مضر موجب آلودگی محیط شده و زیان های فراوانی را در پی دارند.

در مقابل باتری های اسیدی، باتری های اتمی با تکنولوژی جدید قرار دارند. این باتری ها را با نام سیلد نیز می شناسند. شاید برایتان جالب باشد بدانید که این باتری ها فاقد الکترولیت و اسید بوده و بدین ترتیب طراحی صفحات داخلی آن ها به گونه ای صورت پذیرفته است که دیگر هیچ گونه احتیاجی به نگهداری و افزودن آب مقطر ندارند. این باتری ها هیچ ضرری برای محیط زیست در پی نداشته و بدین ترتیب توانسته اند محبوبیت قابل توجهی در میان کاربران کسب کنند.

حال که با ماشین شاهین به عنوان یکی از پر طرفدارترین تولیدات سایپا آشنا شده و باتری خودرو و ویژگی های آن را شناختیم زمان آن فرا رسیده است که به معرفی باتری ماشین شاهین بپردازیم.

آشنایی بیشتر با باتری شاهین و مشخصات آن

همان گونه که پیش تر نیز اشاره کردیم. باتری ماشین شاهین نیز همچون باتری سایر خودروهای سواری از ولتاژ 12 آمپر برخوردار می باشد. ظرفیت نوع فابریک این دسته از باتری ها 60 آمپر در نظر گرفته شده است. منظور از باتری فابریک ماشین شاهین باتری اولیه ای است که در زمان ساخت این خودرو در کارخانه بر روی آن تعبیه شده و سپس روانه بازار شده است.

ممکن است شما هم به آن دسته از افرادی تعلق داشته باشید که پس از خرید خودرو شاهین اقدام به نصب سیستم های صوتی و روشنایی قوی بر روی آن نمایید. حال شاید این سوال در ذهنتان شکل گرفته باشد که آیا باتری ماشین شاهین با ظرفیت 60 آمپر ساعت می تواند پاسخگوی این نیازها باشد؟

جالب و در عین حال لازم است بدانید که خیر، این باتری دیگر نمی تواند نیازهای خودروی شما را پاسخ دهد. بدین ترتیب لازم است باتری اولیه را با باتری ماشین شاهین 74 آمپر ساعتی جایگزین نمایید و شاهد بهبود عملکرد ماشین خود باشید.

باتری شاهین از نوع اسیدی یا اتمی ؟

باتری ماشین شاهین

باتری ماشین شاهین را در دو نوع اسیدی و اتمی تولید نموده و راهی بازار می کنند. باتری اسیدی نیازمند بررسی دوره ای می باشد. این در حالی است که باتری اتمی ماشین شاهین چنین نبوده و به دلیل برخورداری از چراغ مخصوص کنترل میزان الکترولیت نیاز به بررسی های دوره ای و سرویس و نگهداری ندارد. بنابراین بسیاری از دارندگان ماشین شاهین پس از تخریب باتری فابریک خودرو که از نوع اسیدی است، به خرید باتری اتمی روی می آورند. تناسب قیمت باتری ماشین شاهین اتمی در کنار طول عمر بیشتر آن موجب محبوبیت این نوع باتری در میان مصرف کنندگان شده است.

ابعاد و قیمت باتری مناسب شاهین

قیمت باتری شاهین باتری شاهین که در قسمت جلویی ماشین و در داخل کاپوت آن تعبیه می شود، دارای ابعادی 23*18*18 سانتی متری بوده و طول عمر آن تابع نوع استفاده از آن و شرایط اقلیمی می باشد.

قیمت باتری شاهین به عوامل متعدد و متنوعی همچون نوع باتری، کارخانه سازنده و… بستگی دارد. اگر به دنبال یک خرید مطمئن و به صرفه هستید. ما خرید آنلاین  را به شما پیشنهاد می دهیم. باخرید آنلاین باتری ضمن صرفه جویی در هزینه ها، در وقت گرانبهای خود نیز صرفه جویی کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *